Het vergroten van kansengelijkheid in het onderwijs hangt nauw samen met de kwaliteit van het onderwijs. Daarvoor zijn voldoende, bekwame professionals nodig in de kinderopvang en op scholen. Juist op dat punt ligt er een enorme opgave. Er is een tekort aan professionals waardoor scholen minder keuze hebben en onderwijstijd soms verkort wordt, wat een zware last legt op de schouders van het onderwijspersoneel. In Utrecht-stad werken we als onderwijspartners intensief samen binnen Utrecht Leert. Hier vertalen we landelijke lijnen naar Utrechtse plannen, acties en afspraken.
Het vergroten van kansengelijkheid in het onderwijs hangt nauw samen met de kwaliteit van het onderwijs. Daarvoor zijn voldoende, bekwame professionals nodig in de kinderopvang en op scholen. Juist op dat punt ligt er een enorme opgave. Er is een tekort aan professionals waardoor scholen minder keuze hebben en onderwijstijd soms verkort wordt, wat een zware last legt op de schouders van het onderwijspersoneel. In Utrecht-stad werken we als onderwijspartners intensief samen binnen Utrecht Leert. Hier vertalen we landelijke lijnen naar Utrechtse plannen, acties en afspraken.
De uitvoering van de drie opleidingsroutes routes toetsen we in 2024-2025 in de praktijk. Als proeftuin voor route 1 is gekozen voor Leidsche Rijn. We verkennen of het mogelijk is dit op korte termijn uit te breiden naar Overvecht.
We zetten in op een in de praktijk getoetst beeld en werkwijze voor het (leren) werken met multi- of interdisciplinaire teams.
We verrijken loopbaanpaden van onderwijsprofessionals en jeugdprofessionals door meer verbindingen en samenwerkingen te leggen binnen en tussen sectoren.
Schoolse structuren zijn beter verbonden aan de omgeving en ondersteuningsnetwerken om de school heen.
Lid College van Bestuur bij SPO Utrecht
Clusterdirecteur Techniek & ICT bij MBO Utrecht
Directeur van de interfacultaire Graduate School of Teaching (GST) van de Universiteit Utrecht